اخبار

مصوبه جلسه ۱۳۶ام شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی:

مشهد، ملی می‌شود

مشهد، ملی می‌شود
افشین تحفه گر خبر داد:
پس از ۱۲ سال، مشهد دوازدهمین شهر دارای روز ملی می شود.
سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی در حاشیه جلسه ۱۳۶ام این شورا، از تصویب روز دهم دی ماه به عنوان روز ملی مشهد خبر داد و خاطرنشان کرد: از میان گزینه های متعدد پیشنهادی و تحقیقاتی که در طی سال‌های گذشته روی میز این شورا بررسی شد؛ سرانجام دهم دی ماه، سالروز پایداری تاریخی مردم مشهد، مورد اتفاق نظر و تصویب شورا قرار گرفت.
تحفه گر در ادامه، ابعاد قیام دهم دی را شاخصه بارز هویتی مجاوران حضرت ثامن الحجج(ع) برشمرد و تاکید کرد: بیشتر شهدای این قیام پیروزمندانه، بانوان و کودکان بوده‌اند و این نشان از روحیه مجاهدت، مطالبه‌گری، استقامت بر عقیده و انسجام اسلامی جامعه مشهد داشته که می تواند سرمشق مستندی برای زیست عفیفانه مردم این شهر باشد.
سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی همچنین با ذکر روند ثبت روز ملی در تقویم رسمی کشور، گفت: روزهای ملی با تصویب نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی و به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی کشور صورت می پذیرد و این دبیرخانه فرآیند ثبت دهم دی به عنوان روز ملی مشهد را پیگیری خواهد نمود.
تحفه گر در پایان با اشاره به لزوم تشکیل ستاد و دبیرخانه دائمی روز ملی مشهد، ابراز امیدواری کرد با تدوین پیوست های رسانه ای و فضای مجازی این روز، هم افزایی دستگاه ها و مشارکت مردمی، این روز به رویدادی بزرگ، تاثیرگذار، هویت بخش و امیدآفرین در حافظه‌ی مشهد مبدل گردد.

پایان خبر

۱۰ مهر ۱۴۰۱ ۱۰:۳۷
آزاده آزادنیا- دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی |